3 درس بازاریابی محتوا از نت فلیکس 2018
نت فلیکس یک نمونه قوی استراتژی محتوا را دنبال می کند. بازاریابان میتوانند استراتژی نت فلیکس در بازاریابی محتوا را به منظور بهبود تاثیر محتوا برسی کنند. این یک نمونه عالی از بازاریابی محتوا است که از محصول، دادهها و رسانههای اجتماعی استفاده میکند.
به یاد داشته باشید که:
کیفیت همیشه برنده میشود. و اینکه مخاطبین شما نیمی از سلاح جنگ هستند.
3 مورد که هر بازاریاب میتواند از نت فلیکس بیاموزد:
♦ تجربه را از طریق محصولات مستقل ایجاد کنید.
رویکرد استراتژی نت فیلیکس بسیار خلاقانه است، محصولات مستقل برای گسترش تجربه ای جدید نمونه ای از این مورد است.
برای مثال، جورابهای نت فلیکس در میان دیگر محصولات مصرفی قرار دارند که فرهنگ مخاطبین اختصاصی خود را ایجاد میکنند.
محتوا از محدوده یک مقاله یا یک ویدیو متمایز نیست. بسیاری اوقات، بازاریابی محتوا یک محصول مستقل یا یک تجربه مخاطب است که مخاطب را به خود جذب و درگیر میکند.
♦ بر محتوای اصلی سرمایهگذاری کنید.
نت فیلیکس در محتوای اصلی به قدری سرمایهگذاری میکند که تقریبا خود، ایجاد بازار می کند.
کارآفرینان و بازاریاب ها به طور خاص باید در انواع محتوایی که در جذب مخاطبین به اثبات رسیدهاند ، سرمایهگذاری کنند.
نت فلیکس از دادهها برای پیشبینی رفتار و در ایجاد یک تجربه بهتر استفاده میکند. با الهامبخشی از این تحلیل،بازاریابی می کند.
در داخل محصول، Netflix رفتار شما را ردیابی میکند؛ چه زمانی شما محتوا را تماشا میکنید، زمانی که مکث میکنید ، به عقب و یا پیش می روید و چه نوع محتوا در آن روز دیده اید. با استفاده از این اطلاعات برای درک رفتار مصرفکننده، می توانند به دو هدف دست بیابند:
- محتوای درستی به شما نشان می دهند.محصولی که شما را به مدت طولانی نگه می دارد.
- محتوای بازاریابی خود را طوری تنظیم می کند که متناسب با علایق شما باشد.
موفقیت Netflix در برنامهنویسی اصلی تصادفی نیست. دادههای آن تاثیر زیادی بر بازاریابی محتوای آن دارند، تکنیکی است که همه ما باید تقلید کنیم.
مطالعات ثابت میکنند که محتوای شخصی سازی یک نرخ تبدیل۶ x را ارایه میدهد. نت فلیکس یک نمونه عالی از یک داستان موفقیت است. نت فلیکس یک شرکت نوآورانه در صدر بازی خود است و چیزی برای آموزش همه بازاریابها دارد.
♦ به ویروسی شدن کمک کنید که به اشتراک گذاشته شود.
صحبت زیادی در مورد ” شیوع ویروس ” وجود دارد. نت فلیکس به استفاده از ویروس مهارت دارد، و از تولید تا اشتراک گذاری و داشتن یک صدا، ثابت و صادقانه است.
نت فلیکس به منظور فراهم کردن مطالبی که به خوبی با رسانههای اجتماعی ارتباط دارد ، شناخته میشود و به درج خود در مکالمات روزمره کمک میکند. این نوع محتوا این امکان را میدهد که در فیس بوک و توییتر به اشتراک گذاشته شود. در مقایسه با نمایشهای جدید در تلویزیون کابلی ، نت فلیکس ۳۰ درصد بیشتر به توییتر اشاره میکند.
طبق تحقیقی که توسط مورگان استنلی شرکت بانکداری سرمایهگذاری منتشر شد ، ۳۹ درصد از مصرف کنندگان آمریکایی گفتند که نت فلیکس بهترین برنامهریزی اصلی را در مقایسه با سایر خدمات اشتراک – ویدیو ارائه میدهد. HBO با ۱۴ ٪، Video در ۴ ٪، هولو ۴ ٪، شبکه شوتایم با ۳ ٪، Starz در ۲ ٪ و Cinemax در ۱ ٪ نشان میدهد.
طبق این گزارش، موفقیت Netflix نتیجه سرمایهگذاری اساسی آن در محتوای اصلی است. این شرکت در حال حاضر در مسیر انتشار ۸۶ فیلم اصلی در سال ۲۰۱۸می باشد،که ۶۱ فیلم در سال گذشته بوده است.
این مساله نشان میدهد که استراتژی چگونه به موفقیت کلی شرکت کمک کرده است. تا ۲۵ می سال ۲۰۱۸، قیمت سهام این شرکت به اوج خود رسید در حالی که سرمایه بازار آن به ۱۵۲.۷ میلیارد دلار رسید که کمی جلوتر از دیزنی به ۱۵۲.۳ میلیارد دلار است.
با اینکه این نشانه موفقیت بیشتری برای نت فلیکس است، صنایع دیگر مانند موسیقی نیز باید توجه خود را به این رویکرد معطوف کنند.
به ما بگویید که چگونه شرکت شما از شخصی سازی و بازاریابی محتوی استفاده می کند و چه تفاوتی در کسبوکار شما ایجاد کرده است؟