marketersina

در این وبلاگ شرح مختصری در مورد بازاریابی ارائه خواهد شد، به امید آنکه از مطالب بهره مند شوید.

marketersina

در این وبلاگ شرح مختصری در مورد بازاریابی ارائه خواهد شد، به امید آنکه از مطالب بهره مند شوید.

8 نکته ای که باید درباره افراد بدانید.

سه شنبه, ۱ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۵۹ ق.ظ


نکته ای که در طراحی محصول باید درباره افراد بدانید.

چه چیزمشترکی موجب موفقیت Instagram، Pinterest، Airbnb، Behance، Posterous، Flickr، Etsy شده است؟خوب، آنها همگی طراحی محصول موفقی داشته اند. شیوه تفکر آنها در طراحی محصولشان شرکت های نوپای آنها را تبدیل به شرکت هایی برتر با درآمد میلیون دلاری کرده است.

اما یک دقیقه صبر کنید، موفقیت بزرگ آن‌ها واقعا به طراحی نسبت‌داده شده‌است ؟ 

آیا واقعا طراحی محصول آن چیزی است که مشتریان را جذب می کند  و مشکلات آن‌ها را حل می‌کند؟

100 نکته ای که  هر طراح باید در طراحی محصول  درباره افراد بداند. در این کتاب به تفضیل درباره این موضوع بحث شده است.

و سعی شده است  پاسخ این پرسش ها را ( برگرفته از این کتاب ) در ادامه بیابید.

 

مردم برای درک دنیا از بینش اصلی و فرعی استفاده میکنند. این بینش در گذشته دور انسان است.

  •  بینش اصلی:

    نگاه کردن مستقیم و بیرون کشیدن جزئیات و تمرکز بر بخش های خاص.

    چشم و مغز همیشه باهم همکاری می کنند تا از الگوها استفاده کنند.

♦  الگوها

الگو های چهارتایی، کره یا مستطیل کمک به درک و به خاطر سپاری می کند.

♦  خورد و ساده کردن

برای یه محصول خوب اطلاعات را خورد و ساده کنید.

همانطور که در قبل هم گفته شد:

برای ارائه محصول مراقب باشید در یک لحظه بیش از حد اطلاعات ندهید.

 

  •   بینش فرعی:

تمرکز بر روی تمام چیزهای اطراف سوژه. حرکات و رنگها که مستقیم نگاه نمی کنیم ولی بازهم دیده می شوند.

پژوهشگران کشف کرده اند که در ذهن بیشتر از بینش فرعی استفاده می شود. به همین دلیل تبلیغات در گوشه های صفحه قرار می گیرد.

حتما برای شما هم بارها پیش آمده، هنگامی که شما شروع به خواندن مقاله ای در وب سایت می کنید تبلیغات در قسمتی در حال چشمک زدن است.نادیده گرفتن این تبلیغات و تمرکز بر مقاله بسیار سخت است.

 

  • انشای تدریجی

ارائه اطلاعات را تا جای ممکن به صورت فرایندی ساده در آورید.

استفاده از این روش در یک سایت می تواند با استفاده از لیست کردن گروههای مختلف باشد. با کلیک کاردن بر روی عنوان ها می توان به اطلاعات بیشتر دسترسی داشت.

با در نظر گرفتن فراموشی، اطلاعات مهم را حتما به گونه ای ارائه دهید که بتوان به راحتی به اطلاعات دسترسی داشت.

سعی کنید اطلاعات را ساماندهی شده و با تیتر و عناوین فرعی ارائه دهید.

  • داستان

بهترین روش برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و راهی موثر برای جلب توجه مخاطب داستان است.

 

دلایل تاثیر گذاری داستان روایتی زمان دار است که انگیزه توجه را بالا می برد.

 

ساختار سه پرده ای داستان

     ♦  توضیح شخصیت ها و موقعیت ها

     ♦  موانع راه شخصیت و راه حل ها

     ♦  اوج داستان و نتیجه

هنگام طراحی محصول به تعامل با مخاطب هم فکر کنید. مطمئن شوید که قوانین تعامل اجتماعی را رعایت می کنید.

  • پرش ذهن

ذهن افراد پرش دارد ولی می توانید با طراحی تان آنها را به تمرکز تشویق کنید.

توجه داشته باشید در طراحی صفحه نخست سایت از بخش های طولانی متنی استفاده نکنید.

همانطور که قبلا هم گفته شد بهتر است که اطلاعات را به کمک تصویر، ویدئو و انواع رسانه دیگر و بازی با غالب متن ها ارائه دهید.

 

  • تمرکز جاری

تمرکز جاری نقطه مقابل پرش ذهن است. حتما برای شما هم پیش آمده است که هنگام تمرکز بر روی چیزی، زمان را هم درک نکرده اید.در این حالت دائما به سوی هدفی دائمی و شدنی در حرکت هستید.افکار و اهداف دیگر حواستان را پرت نمی کنند.در ضمن اینکه حالتی بسیار خوشایند است. فرد نیز دوست دارد تا این تجربه را بارها و بارها تجربه کند.

 

برای رسیدن به تمرکز جاری باید حواس پرتی ها را به حداقل رساند. در ادامه چگونگی آن را خواهید آموخت.

مردم از چشم انداز رسیدن به هدف انگیزه می گیرند. و تولید دوپامین می کند.اکثر مردم با دیدن نوتیفیکیشن اینستاگرام یا ایملشان هیجان زده می شوند.

برای ایجاد این تمرکز جاری در هنگام تجربه محصولتان، دائما به مخاطب بازخورد بدهید.

ارسال پیامهایی که افراد را از عملکردشان آگاه می کند از این دست هستند.این روشی است که شبکه های اجتماعی برای تحریک به ماندن در این شبکه ها، از آن بهره می گیرند. دسترسی ساده به لذت های آنی شبکه های اجتماعی را اینقدر اعتیادآور کرده است.

 

  • دانستن نزدیک بودن هدف نهایی

سرازیری هدف موضوعی است که ایجاد انگیزه می کند. در تیررس بودن هدف باعث انگیزه بیشتر می شود. حتی اگر همه ی آن یک توهم باشد.

فرض کنید که دو کارت است که یکی دوتا مهر خورده داشته باشد و دیگری هیچی . با هربار خرید یک قهوه مهری در کارت زده می شود. بعد از ده خرید یک قهوه مجانی خواهید داشت.انگیزه افرادی که کارت با دومهر خورده شده در ابتدا داشتن بسیار بیشتر بود.

 

  • احساس کنترل در انتخاب

مردم تصور می کنند که روی انتخاب هایشان کنترل دارند در حالیکه بیشتر تصمیمات ناخودآگاه است. داشتن تعدد در انتخاب کار را سخت می کند. از نگاهی دیگر برای برخی، انتخاب های بیشتر مساوی با کنترل بیشتر است.

در هنگام طراحی خود هر دوزاویه را در نظر داشته باشید.

بهترین راه آن است که توهم انتخاب های فراوان را ایجاد کنید به این شکل احساس می کنند که باید تصمیم بگیرند ولی خروجی نهایی یکسان باقی می ماند.

بیایید با این مثال آن را روشن تر کنیم:

فرض کنید در یک رستوران می توان چندین دسر برای انتخاب داد ویا اینکه فقط بستنی با جزئیات متفاوت.بستنی وانیلی یا بستنی گردویی و….در هر ضورت فرد بستنی را انتخاب می کند.

پس:

هنگام طراحی محصول طرز کار ذهن افراد از جهت بینش، تصمیم های ناخودآگاه  و مکانیک های ذهن را مد نظر داشته باشید.

 

  • توصیه های عملی

♦  در طراحی از عوامل غیر قابل پیش بینی بهره بگیرید. این امر منجر به تولید دوپامین می شود. این همان نکته است که توییتر را اینقدر هیجان انگیز و اعتیادآور کرده است.

♦ راهی دیگر محرک های صوتی است.این امر نیز فرد را به بازگشت مجدد تشویق می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۱
سینا غلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی